Az írás arra próbál módszertant adni, hogyan érdemes digitális eszközt fejleszteni, illetve a megkapott megoldást alkalmazni egy célzott értékesítés hatékony támogatására. A gondolatmenet apropója akár az is lehetne, ahogy a pandémia után postaládánkban a korábbiaknál is nagyobb mennyiségű papír reklám anyag jelenik meg hétről hétre. Természetesen van az a típusú kereskedelmi tevékenység és célcsoport, amelyhez ez még most is alkalmazható, de a digitális marketing megoldások spektruma már most olyan széles, hogy némi szemléletváltással ez a rengeteg felesleges papír nagyban helyettesíthető. Eddigi üzleti tapasztalataink szerint akár teljes mértékben is.
Nevezzük ezt a megoldást Digitális Ügynöknek, melynek törzse egy applikációs megoldás, amely a látványgazdag elemein túl egy igen hatékony direkt kommunikációs eszköz, ezzel az értékesítés legközvetlenebb csatornája is egyben. Korábbi üzleti megoldásaink azt mutatják, hogy akár csak egy interaktív brosúra alkalmazása is képes hosszú távon megrendeléseket generálni, míg az applikációs eszköztár teljes kommunikációs és értékesítési feladatot láthat el.
Az alkalmazásnak különböző szintjei vannak. Az applikáció legerősebb tulajdonsága, hogy a potenciális ügyfél telefonján található, vagyis tudatában lehetünk annak, ha bármi kommunikációt folytatunk ezen keresztül, akkor biztosan az ügyfélhez juttatjuk az információkat. Üzenetünk, promóciónk célba juttatásának legjobb eszköze az ún. push notification. Egy üzenet a cég által küldve, a szintén általa meghatározott és generált tartalommal. Épp olyan, mint a Messenger üzenet, csak mi generáljuk az eszköztárban rendelkezésünkre álló admin felület segítségével. Lehet automatikus vagy manuális, szándékunk szerint. És az üzenet sorsa épp olyan, mint a messengeré, számíthatunk rá, hogy az ügyfél kinyitja azt, és ha kellően vonzó/ látványos, akkor részletesen el is olvassa, meg is nézi.
Nagyon fontos előny, hogy a tartalmat a cég határozza meg, a kommunikációt közvetlenül ő indítja, szemben az online megoldások hirdetéseivel, aminek sorsáról és így hatékonyágáról csak homályos, másodlagos információkat kapunk. Itt a „konverziós ráta” ellenőrzése a saját rendelkezésre álló statisztikákkal ellenőrizhető, aminek segítségével a folytatott kommunikáció sokkal rugalmasabban módosítható. Mindez persze komoly felelősség is, mert ha egy ügyfél-kapcsolatot egy rossz kommunikációval megmérgezünk, a dolog visszájára fordul. Ez természetesen ritka, mivel, ha már az ügyfél letöltötte az applikációt, akkor sokkal inkább barátságos kapcsolatra számíthatunk, amelyben szívesen veszi üzeneteinket, benne különleges ajánlat, hasznos információ, újdonságok.
Az első, de szerencsére majdnem utolsó megoldandó probléma az ügyfelet rávenni az applikáció letöltésére. Ez szinte minden esetben – ahogy ezt mondani szoktuk – csak „frutti” kérdése, ami komolyabb szakmai megközelítésben egy indító kampány. A jó hír, hogy ebben az adott cég kollégái maguk is részt vehetnek, ez lényegében a legegyszerűbb, és tapasztalataink szerint a leghatékonyabb módszer. Eddigi esettanulmányaink szerint, ha az Ügynök megoldás eléggé látványos, akkor szinte önmagát terjeszti, mert a látványért kézről-kézre adják. Meg természetesen azért a kedvezményért, amelyet az adott cég ajánlani szokott.
A következő komoly feladat folyamatosan fenntartani az érdeklődést, ami az újabb jövőbeli értékesítés alapja. A rendelkezésre álló megoldás széles spektrumú kommunikációs eszköztárat ad közvetlenül a cég munkatársai kezébe. Nem kell kiszervezni a feladatot, és lényegében egy egyszerű „betanítás” után a kollégák maguk tudják irányítani a kommunikációt. Több dolog automatizálható, a cég tevékenysége szerint.
A rendszer működési funkciói közé tartozhat az egy- vagy kétirányú kommunikáció, különböző vetített (AR) megoldások kezelése egy jól használható admin felületről, vagy akár igen látványos 3D megoldások bevetése. A hatékony értékesítést a direkt értékesítő platformok (pl. webshop) közvetlen elérése biztosítja, de az értékesítő munkatársak felé is igen egyszerű kapcsolat teremthető.
Az eszköztár modulárisan továbbfejleszthető. Ez azért jó hír, mert a fejlesztés igénye akkor merül fel, ha új ötlet van, amit a múltbeli jó használat generál. E rendszernek nincs licenszdíja, szemben szinte minden értékesítés támogató rendszerrel, vagy online kommunikációval. (Lásd az online marketing csapdái c. blogot!)